fredag 29 april 2011

var det 30 år sedan?

Sommaren 1981 var jag i Brighton på språkresa och naturligvis skulle vi besöka London. Maken till rojalistisk yra hade jag, lilla lantisen från Västergötland, aldrig skådat. Prinsessan Diana var blyg och vacker och hela staden var fejad, souvenirbutikerna var fyllda med allehanda krafs som var oemotståndligt för en 14-åring. Andra språkresekompisar handlade fräck musik och tuffa kläder men jag köpte bröllopssouvenirer till mig och mormor. Hmmm :-) Jag har inga minnessaker kvar och väldigt få bilder från resan men en instamaticbild på slottet kunde jag hitta, just här inte så särdeles festligt men ändå. Nu är det plötsligt bröllop igen, lika vacker brud men förhoppningsvis ett lyckligare äktenskap. Får passa på att önska brudparet all lycka!
Och ja, det har gått 30 år. Vad i hela världen hände? Hur gick de så snabbt?

1 kommentar:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!