torsdag 7 april 2011

den vita tigern - en favorit i repris...

Just nu har jag mycket lite lästid så det får bli till att erinra mig ännu en favorit i repris som passar fint på jorden runt resan...

Om Bort, bort av Anjum Hasan var en samtida indisk bok som inte föll mig särdeles i smaken så var The White Tiger skriven av Aravind Adiga något som passade mig. Läs den alla som vill få ett gott skratt! Mellan attentaten av samma författare är en novellsamling som också är klart läsvärd. Samtida, ironiska skildringar av ett samhälle som står med en fot i traditionerna och en annan i cybervärlden...

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset, jag ska lägga den på minnet.

    SvaraRadera
  2. Aravind Adiga har fått blandade recesioner men jag gillar hans böcker skarpt, hoppas de passar dig också!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!